Topic: Pracownik dla administracji

W mojej firmie brakuje osoby, która zajęłaby się kompleksowo tematem środowiska. Generalnie chodzi mi o załatwianie wszelkich raportów, pozwoleń i odpisów. Jest tego coraz więcej, a główna księgowa nie radzi sobie z tym wszystkim. Zastanawiam się do jakiego działu przydzielić taką osobę, bo po części to zadania administracyjne, a po części księgowe.

Re: Pracownik dla administracji

Sądzę, że dział księgowy może być tutaj odpowiedni. W jednym biurze masz zwykle dostęp do całej dokumentacji. Tutaj nie ma co ukrywać, że praca z dokumentami to najważniejsza rzecz. Kopiowanie całych zestawień zajmie takiej osobie sporo czasu, więc warto jej ułatwić pracę.

Re: Pracownik dla administracji

Pracuję na takim stanowisku już od kilku lat i faktycznie najlepiej jest to robić z poziomu księgowości. Nie tylko chodzi o dokumenty, ale także możliwość uzgodnień finansowych, które w przypadku prac nad ochroną środowiska mają duże znaczenie.

Re: Pracownik dla administracji

Odradzam zdecydowanie obarczanie dodatkowymi obowiązkami księgowych. To zazwyczaj osoby, które mają wąski zakres widzenia i ich interesują głównie liczby. Praca nad dokumentacją, która nie jest bezpośrednio powiązana z rozliczeniami i fiskusem zdecydowanie je spowalnia. A tego to chyba nie chcesz. Może warto pomyśleć nad stażystą, który ma określony kierunek kształcenia. Ten sposób sprawdza się doskonale i jest w miarę tani.